TREĆI MEDUNARODNI FORUM POSLOVNIH LJUDI
SARAJEVA I BOSNE I HERCEGOVINE SA POSLOVNIM LJUDIMA JUGOISTOČNE EVROPE I EVROPSKE UNIJE
GENERALNI POKROVITELJI TREĆEG MEĐUNARODNOG FORUMA:
PREDSJEDNIŠTVO BOSNE I HERCEGOVINE VIJEĆE MINISTARA BOSNE I HERCEGOVINE VLADA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE VLADA SARAJEVSKOG KANTONA
POKROVITELJ VIJEĆE MINISTARA |
POKROVITELJ PREDSJEDNIŠTVO |
|
gospodin |
POKROVITELJ VLADA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE POKROVITELJ PREMIJER VLADE FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
gospodin Prof, dr Ahmet Hadžipašić,
premijer Vlade Federacije BiH
SUORGANIZATOR FIPA AGENCIJA |
SUORGANIZATOR NOVINSKA |
gospođa |
Koordinator |
GENERALNI MEDIJSKI POKROVITELJ
Predsedavajući Okruglog stola medija gospodin Milan Trivić |
GENERALNI MEDIJSKI POKROVITELJ
gospodin Zehrudin Isaković direktor Federalne novinske agencije FENA |
MEDIJSKI POKROVITELJI
|
gospodin |
gospodin |
|
|
gospodin |
gospodin |
|
|
gospođa |
gospodin |
|
|
gospodin |
gospodin |
SPONZOR TREĆEG |
SPONZOR TREĆEG |
VIP GOSTI I ČLANOVI ORGANIZACIONOG ODBORA
gospodin |
gospođica |
||
gospodin |
gospodin |
||
|
|
||
gospodin |
gospodin |
||
gospodin |
gospodin Minja Subota kompozitor, TV voditelj i scenarista |
MEĐUNARODNI OKRUGLI STOLOVI - MEDIJATORI
gospodin |
gospodin |
||
gospodin |
gospodin |
||
gospodin |
gospodin |
||
gospodin |
gospodin |
Treći međunarodni forum je idealna prilika za kontakte između poslovnih Ijudi Bosne i Hercegovine i poslovnih Ijudi iz novoformiranih država ex-Jugoslavije, jugoistočne Evrope i Evropske Unije, na jednom mestu za kratko vreme i uz minimalne troškove.
Preporuke i zaključci koje su usvojili učesnici Drugog međunarodnog susreta jasno pokazuju da ex-Ju- goslavija i druge zemlje u okruženju zaostaju u reformama i tranziciji. Učesnici su se saglasili da je neophod- no stvoriti ambijent za razvoj tržisne privrede i regionalne integracije, održati makro ekonomsku stabilnost i ubrzati proces privatizacije i privlačenja stranih investicija.
U tom kontekstu, posebnu pažnju zaslužuje novosadska inicijativa da vlade zemaIja jugoistočne Evrope, uz finansijsku podršku Evropske Unije i banaka iz ovog regiona (i zemlje članice koje planiraju inve- stiranje u ovaj region) formiraju poseban garancijski fond koji bi trebalo da osigura strane investitore od političkih rizika. Taj predlog biće upućen vladama država nasatalih iz ex-Jugoslavije, kao i vladama zemalja u regionu.
Ovih dana navršava se četiri godine otkako su Savezna Republika Jugoslavia i sedam drugih zemalja jugoistočne Evrope, pod pokroviteljstvom Pakta za stabilnost, 27. juna 2001. godine u Briselu, potpisale Memorandum kojim su se obavezale da će do kraja 2002. godine potpisati bilateralne sporazume o slobod- noj trgovini. Danas, četiri godine od potpisivanja tog istorijskog dokumenta, rezultat nije spektakularan, ali je napredak više nego vidljiv.
Liberalizacija trgovine, odnosno stvaranje zone slobodne trgovine treba da donese mnogobrojne pred- nosti, svakoj od zemalja pojedinačno i regionu u celini. Evropska Unija je takođe u okviru svog regionalnog pristupa zauzela stav da je za zemlje potpisnice Memoranduma ovo najbolji i najbrži put za uključivanje u Evropsku Uniju.
Prema ocenama organizacionih odbora, učesnika i medija, prva dva susreta su dala značajan doprinos uspostavljanju pokidanih poslovnih veza na prostoru ex-Jugoslavije, velikom broju novih kontakata, kao i razmeni informacija uz učešće priznatih međunarodnih eksperata.
Glavni organizator može u velikoj meri da doprinese ostvarivanju postavljenih ciljeva i zadataka međunarodnog povezivanja poslovnih Ijudi Bosne i Hercegovine i ex-Jugoslavije, jugoistočne Evrope i Evropske Unije.
Stvaranje jedinstvenog tržista znatno će uvećati motive investitora da ulažu u ovaj region. Ovo je zakonitost koju su pokazala sva dosadašnja regionalna tržišta.
Budući da su sporazumi o slobodnoj trgovini zasnovani na pravilima Svetske trgovinske organizacije, obavezna je primena pravila nediskriminacije, odnosno primena nacionalnog tretmana i carina po načelu najpovlašćenije nacije. Prvo načelo obavezuje da zemlje članice Svetske trgovinske organizacije ne smeju davati povoljniji tretman domaćem proizvodu ili usluzi u odnosu na uvozni po prelasku granice, pri čemu se naplatom carine, to načelo ne povređuje. Drugo načelo – primena carine po načelu najpovlašćenije nacije znači da članica Svetske trgovinske organizacije mora naplaćivati iste carine za iste proizvode. Međutim, zemlje članice mogu da dogovore primenu nižih carinskih stopa na osnovu bilateralnih sporazuma o slobodnoj trgovini.
Bila mi je čast, radost i zadovoljstvo da sam upoznao navedenu
gospodu i opravdao njihovo poverenje.
HVALA NA UKAZANOM POVERENJU !